Julkalendern lucka 13. Berätta om din favoritsak i ditt hem

30 Dec

Jag har nog ingen favoritsak, lika lite som jag är någon passionerad inredare. Ju mer jag har tänkt på den här rubriken, desto mer har jag landat i att jag egentligen inte äger sånt som jag skulle sakna jättemycket om det brann upp.

Ja, mina dagböcker förstås, som jag började skriva på min åttaårsdag. Dom skulle jag gråta efter. Och foton och annan memorabilia. Men saker? Som i möbler, pryttlar, tavlor, tyger…? Näe.

Men om jag måste: Jag är rätt nöjd med min rosa Jetson som jag fick hyfsad rabatt på eftersom den blivit solblekt i butik. Vi har en väldigt tjusig öppen spis också, i något slags grågrön ton. Köksbordet som min pappa har tillverkat av en gammal dörr är vacker. Och jag tycker så mycket om ljuskronan från Pentik som jag fick i julklapp för några år sedan, att den får hänga framme året om.

Kommentera

