Julkalendern lucka 14. Berätta om ett foto som någon annan tagit på dig

30 Dec

Här står jag på vårt hotellrum i Chicago, vår första anhalt på den något försenade bröllopsresan.

Det är i början av april 2010 och jag är ungefär halvvägs gravid med Esme. Det är just under de här veckorna som magen poppar fram ordentligt: jag får de första frågorna från främlingar om huruvida jag är ”expecting”.

I USA blir man otroligt väl behandlad som gravid, på hemvägen vill flygplatspersonalen nästan med tvång sätta mig i en rullstol. Jag vägrar, förstås, men i säkerhetskontrollen konstaterar man tveklöst att jag väntar en flicka. Det syns visst på magens form, säger man mig – själv undrar jag fortfarande vad det är för megaröntgen dom kör med, egentligen.

2 svar to “Julkalendern lucka 14. Berätta om ett foto som någon annan tagit på dig”

  1. Linn 30 december, 2011 den 21:01 #

    Okej, nu dog jag. JAG SER DIG! Och så snygg du är!

Kommentera

