Hejdå 2011

31 Dec

Det här var alltså året då:

    • Esme var hos oss från början till slut. Underbara barn, som gick från spädis till toddler i ett nafs!
    • Jag ledighetsnjöt så det stod härliga till, ända tills det var dags att börja jobba igen. Med facit i hand var det osmart att gå tillbaka på heltid på en högpresterande PR-byrå, allra helst som Esme (och därmed jag) fortfarande vaknar mellan tre och tjugo gånger per natt. Men 2012 går jag ner i arbetstid, så håll tummarna för att det blir lite mer energi över till mig.
    • Jag testade bikramyoga. Och gillade! Men tappade tiden att göra det, för tid tar det.
    • Morfar blev permanent boende på ålderdomshem…
    •  …mormor somnade in
    • …och mamma sålde deras hus. Vi barnbarn fick spridda skurar silverskedar och andra troféer i julklapp, helt märkligt men ändå fint.
    • Vi kämpade i åtta månader med att få balkongräcket lagat. När det väl gjordes tog det en timme. Hantverkare, alltså. Kan någon förklara för mig vilken parallellvärld dom kommer ifrån?
    • Min syster och svåger fyllde 50. Fast det drunkande lite i det här med att begrava mormor. Men jag fick i alla fall välja diamanter till min syrra.
    • Min brorsdotter tog studenten. Helt galet att jag har syskonbarn som är så stora. Fast kanske inte galnare än att jag har en 50-årig syrra?
    • Jag åt fler wraps än någon människa egentligen borde göra.
    • Jag tyckte att Mad Men och Breaking Bad var det på riktigt bästa på tv. Även om det blev mycket Bachelor och annat underhållningsskräp också, förstås.

Och nu är det snart 2012. Vi ska fira med skaldjur och skumpa, och har alldeles lagom med förhoppningar och löften inför det nya året. Jag kommer inte ifrån att något så snusförnuftigt som hälsa är det jag mest av allt önskar mig och mina kära.

Så Gott nytt år och var rädda om er, fina bloggvänner!

2 svar to “Hejdå 2011”

  1. Lina 31 december, 2011 den 15:18 #

    Skaldjur och skumpa är vinnarna på nyårsafton! Gott nytt år!

  2. Livet runt 30...5 1 januari, 2012 den 07:17 #

    Stort gott nytt år till dig och de dina! Kram K

Kommentera

