Tekniktack

2 Jan

För övrigt kunde nog inte det nya året ha börjat bättre än med Esmes spontantolkning av Elton Johns Goodbye Yellow Brick Road. Herregud så fin hon var, när hon under stort allvar sittdansade och sjöng sig igenom hela låten, inte mindre än två gånger på raken.

Jag visste inte att sextonmånaders kunde sånt. Och är så tacksam att jag lever i en tid när det är möjligt att dokumentera hela härligheten med en vanlig kamera.

Fast såhär fantastiska brillor hade hon förstås inte.

5 svar to “Tekniktack”

  1. Lisa 2 januari, 2012 den 22:31 #

    Musikgeniet Esme! Rut har för övrigt bestämt sig för att apa efter Esmes sätt att hasa.

    • Esmes mamma 3 januari, 2012 den 08:53 #

      Haha ja…? Svårt att avgöra vad som är seriös musikalitet och vad som är vanlig barnglädje över musik. Roligt är det hursomhaver.

      Heja Rut! På nyårsaftonen lärde vi oss av några irländare att rumphasning kallas för bottom shuffling, visste du det?

  2. Lisa 3 januari, 2012 den 15:15 #

    Aldrig hört talas om bottom shuffling. Tycker att man som förälder har en given rätt fritt tolka in tecken på genialtiet hos sitt barn…

  3. Lisa 3 januari, 2012 den 15:16 #

    Glömde ett att ser jag. Lite orolig över hur min amningssega hjärna ska kunna skriva domar om några veckor.

    • Esmes mamma 3 januari, 2012 den 20:21 #

      Det kommer att gå jättebra med jobbandet, du kommer in i det snabbare än du tror!

      Och om du säger sådär så kan vi väl slå fast att jag har närt nästa generations Beethoven vid min barm. Det känns bra.

Kommentera

