När marken gungar

12 Jan

Sista december skrev jag att allt jag önskade mig för 2012 var att mina nära och kära skulle hålla sig friska.

Tolv dagar senare kliver jag förvirrat av på fel station på tunnelbanans gröna linje söderut, och vet liksom inte riktigt hur jag ska hitta rätt igen. Jag har precis fått veta att någon jag tycker oerhört mycket om har cancer.

Tolv dagar in på det tolfte året.

Fast egentligen finns där ju inget mönster att finna, ingen rim och reson. Bara slump och förbannad verklighet. Och jävla, jävla cancer.

8 svar to “När marken gungar”

  1. Annika 12 januari, 2012 den 21:45 #

    Beklagar. Det fins inte mycket annat att skriva. Det är så fasansfullt.

  2. Lina 12 januari, 2012 den 22:44 #

    Åh, jag är så ledsen för din skull. Det finns inget att skriva som räcker till. Tänker på dig, kram!

  3. mjau 13 januari, 2012 den 06:28 #

    Allt jag kan tänka och säga när det här händer gång på gång är att livet är en verkligt konstig blandning av svindlande lycka och nattsvart smärta.

  4. Lisa 13 januari, 2012 den 08:17 #

    Tänker på dig.

  5. Esmes mamma 13 januari, 2012 den 09:51 #

    Tack vad fina ni är. Det är verkligen helt värdelöst, men jag försöker hålla fast vid att prognosen borde vara någorlunda ljus. Åtminstone om man ska lita på statistiken.

  6. Hanna 14 januari, 2012 den 08:43 #

    Men nej och fan och helvetes skit. Denna sjukdom!

  7. Hanna 14 januari, 2012 den 08:43 #

    Och man ska lita på statistiken!

  8. Livet runt 30...5 16 januari, 2012 den 08:09 #

    Och jag fick just beskedet att en nära bekant gick bort igår morse av just samma hemska sjukdom. Efter att ha känt till den själv i en och halv månad. Kram K

Kommentera

