Julkalendern, lucka 22. Berätta om något som du är beroende av

15 Jan

Nämen om man skulle gaska upp sig med något helt annat då.

Jag har kanske inte den mest uppenbara av beroendepersonligheter, men kan bli nog så fanatisk i perioder. Jag har både hetsdruckit, hetsyogat och hetsjobbat. Ett tag var jag väldigt smal, men det är länge sen nu.

När jag väntade Esme började jag handla barnkläder online. Det kan jag fortfarande ägna många långa timmar åt. Ganska ofta slutför jag inte ens köpen, utan det räcker med att jag fyller de virtuella shoppingkorgarna och gnuggar mig i händerna över hur fina reafynd jag har gjort.

Men på det stora hela är jag väl hyfsat balanserad.

Fast en grej som jag alltid behöver, lite oavsett övriga beteendemönster, är skräp-tv. Att få ligga raklång under en filt eller ett täcke och bara dumglo på riktigt dålig tv. Det gör jag helst varje helg.

Den här helgen har jag sett hela dejtingsåpan The Cougar som Trean var vänliga nog att sända både lördag och söndag. Jag tror inte en sekund på att 40-åriga fyrabarnsmorsan Stacey hittade sitt livs kärlek i 23-åriga personlige tränaren Jimmy, men jag var ändå tvungen att se eländet, från början till slut. Jag antar att det är mitt sätt att ladda batterierna, och något jag är beroende av.

Kommentera

