Den hårt tänkande kvinnan

28 Jan

Vi återupptog förresten Homeland igår, efter att ha dissat den ett tag till förmån för Breaking Bad och därpå följande sjukdomsvända. Min kompis L har berättat hela storyn i Homeland för mig men jag har lyckligtvis ganska dåligt minne numera (barnet roffar åt sig en hel del av min hjärnkapacitet) och tyckte nog att avsnitt fyra och fem var bättre än till exempel avsnitt tre.

Fast jag begriper inte riktigt att Claire Danes fick en Golden Globe för sin jag-är-så-bekymrad/förbryllad/manisk-så-jag-rynkar-mina-ögonbryn-hela-tiden-prestation. Den är ju minst sagt irriterande.

2 svar to “Den hårt tänkande kvinnan”

  1. Ida i Umeå 1 februari, 2012 den 09:18 #

    det är ju just pga att man irriterar sig på den som hon vinner. de bästa karaktärerna anser jag är de man stör sig lite/mycket på. måste alltid va svårast att spela osympatisk och nån som är besvärlig.

    • E 1 februari, 2012 den 09:26 #

      Fast, jag tycker inte att Claire Danes lyckas spela den här karaktären på ett trovärdigt sätt. Det är just agerandet jag retar mig på, och det är därför jag tycker att hon inte är värd priset. Sen tycker jag även att övrigt i produktionen brister, vilket är synd eftersom det finns något där som kunde ha blivit bra på riktigt.

Kommentera

