Fredagspepp på en torsdag

1 Mar

Annikas recept gör mig aldrig besviken. Därför är jag redan nu väldigt taggad inför fredagsmiddagen, som jag tänker mig ska se ut såhär.

Pasta, räkor, citron, chili, vitlök, tomat, vitt vin och ruccola – det kan ju inte bli fel! Tror minsann jag ska försöka ligga lite före och inhandla vinet på lunchen idag. Nån som har tips på ett riktigt gott sådant?

6 svar to “Fredagspepp på en torsdag”

  1. Hanna 1 mars, 2012 den 08:42 #

    Fumees blanches.

    • Esmes mamma 1 mars, 2012 den 19:44 #

      Ja den är ju en klassiker, tack för påminnelsen!

  2. Lina 1 mars, 2012 den 09:49 #

    Åh jag har flera favoriter, men minns ju aldrig några namn. Men jag minns faktiskt min favoritvita, den heter Las Moras och jag tror att den finns på flaska, garanterat på box åtminstone. Jag är annars mest för rött, men den här vita är faktiskt god utan att bli sådär sötsliskig.

    • Esmes mamma 1 mars, 2012 den 19:44 #

      Ska kolla om den finns på flaska, en box är lite i mesta laget för två, även om vinet väl håller sig ett tag i kylen.

  3. Annika 1 mars, 2012 den 13:31 #

    Jag blir så glad, och stolt, och smickrad, när du länkar till mig – och ger mig så fint beröm. Tusen tack!

    • Esmes mamma 1 mars, 2012 den 19:45 #

      Vad bra, du ska vara stolt för du gör ett sjujäkla jobb med din ambitiösa blogg.

Kommentera

