Sett på tv

1 Mar

Två grejer har jag sett på tv på sistone. Eller i alla fall försökt se. Det har varit lite hackigare sömn sen Esme började knalla runt på allvar, så jag har varit gruvligt trött om kvällarna. (Men det är det förstås värt, det är oerhört sött och rörande när hon tultar runt, stolt och envis fast hon ramlar omkull lite nu och då. Hon tycker att det är så spännande att hon liksom inte hinner bry sig om trillandet, det är bara direkt upp på de runda små benen igen och fortsätta knatandet.)

Men i alla fall. Jag blev smått besatt av den nya, fyra timmar långa dokumentären om Bill Clinton, som heter kort och gott Clinton. Tyvärr var tittandet alltså inte alls så fokuserat och sammanhållet som programmet hade förtjänat, så egentligen skulle jag vilja se om hela härligheten för att verkligen känna att jag har sett det. Men redan det är ju ett fantastiskt betyg till en politisk dokumentär, om ni frågar mig.

Hemligheten är att det handlar om nutidshistoria som man har något slags relation till, och att Bill Clinton i sig är en vansinnigt fascinerande karaktär. Just det där komplexa i att vara så målmedveten och ambitiös, och samtidigt fälla krokben på sig själv bara för att man inte fixar att avstå från något, är nog en inte helt ovanlig kombination bland framgångsrika människor.

Apropå framgång är Entourage det andra jag försökt att titta på. Tyvärr är väl det enda braiga med den serien att det är precis så förutsägbart och uttjatat som en väldigt trött mammahjärna klarar av. Vill man slippa anstränga sig en millimeter kan man därför med fördel se Vince flörta, Johnny jobbklanta, Ari Gold härja och E sukta efter Sloan för hundramiljonte gången i ordningen. Herregud, tur att dom lägger ner skiten efter den här säsongen.

6 svar to “Sett på tv”

  1. Livet runt 30...5 2 mars, 2012 den 07:20 #

    Jag tror så här, ingen av oss är mer än människa. Vi har alla våra drivkrafter och längtan men samtidigt behov och begär som inte alltid är i harmoni med det bästa för en själv eller omgivningen. Jag tror inte att man får döma andra så hårt, utan hellre se till det goda och låta de själva lära sig av misstagen och städa upp sina klavertramp. Och innerligt be dem som man sårat om förlåt. Jag försöker i mitt lilla liv åtminstone:-)

    • Esmes mamma 2 mars, 2012 den 07:26 #

      Jag tror faktiskt att du sammanfattar Clintons egen filosofi där, att man alltid har rätt till en andra chans, bara man ber om ursäkt och försöker bli bättre.

      Sen blir det ju lite större proportioner på det hela när man är USA:s president, det är ju svårt att komma ifrån.

  2. Lisa 2 mars, 2012 den 07:53 #

    En inte oviktig braig sak är att Vince är rätt snygg.

    • Esmes mamma 2 mars, 2012 den 08:56 #

      Hm, inte riktigt min kopp te. Jag är ju mer för blonda killar…

  3. Livet runt 30...5 2 mars, 2012 den 08:53 #

    Det är Clinton och jag allstå, jag har ju alltid varit lite svag för gråhåriga män:-) Sen är jag ju dessvärre rätt långt ifrån fröken Lewinsky rent utseendemässigt…

    • Esmes mamma 2 mars, 2012 den 08:56 #

      Men det är ju Hillary också. Tror inte Bill är så kategorisk!

Kommentera

