Träningsvärken

8 Mar

Det känns rejält i min mage idag, särskilt en bit nedanför naveln där jag annars tycker att det är halvt omöjligt att verkligen komma åt muskulaturen. Hemligheten är alltså att hela tiden suga in naveln mot ryggraden medan man står i plankan (as if! men ja, ni fattar vad som menas även om det rent visuellt är svårt att åstadkomma, i alla fall med mitt maghull) och spänna stjärten samtidigt. Det gör all skillnad i världen!

Hur känns det för er andra plankare såhär två dagar in i den inofficiella magutmaningen 2012?

Och tycker ni att jag är helt fel som coach kan jag tipsa om Smaljeansen och Uppochhoppa, där har ni dedikerade brudar med bra stuns i både muckler och språk. 

4 svar to “Träningsvärken”

  1. Lina 8 mars, 2012 den 09:15 #

    Jag gjorde plankan igår eftermiddag, tänkte göra i eftermiddag också, när E sover eftermiddagsluren! Jag måste nog suga in naveln och spänna rumpan ännu mer, för jag känner inte det där du beskriver… Heja oss!

    • Esmes mamma 8 mars, 2012 den 16:38 #

      Testa det, eller så är du bara starkare än jag. Det är ju verkligen inte omöjligt!

  2. clara 8 mars, 2012 den 15:43 #

    Ungefär som att man spänner sig för att man är rädd att någon stoppar in nåt i röven på’n!

Kommentera

