Smaskens, indeed

10 Mar

Jag körde favorit i repris och planerade och förberedde fredagsmiddagen i förväg. Kände mig mäkta smart på ett tomt ekande Systembolag vid lunchtid igår, må jag säga. I alla fall blev det ytterligare en höjdare ur Annikas skattkista, jag modifierade den dock med färsk salsiccia i stället för chorizo, och creme på soltorkade tomater i stället för tomatpuré. Blev himla bra.

Sen fick Esme tokrinnsnuva och idag har vi inte gjort mycket annat än försökt se till att hon inte drunknar i sitt eget snor. Tur att lekparken ligger nära så att hon fått sig en stunds utevistelse ändå. Och tur att Esmepappan är snäll och har lovat att komma med hämtmat från något av de närliggande etablissemangen när han rör sig hemåt från sitt kulturella evenemang (fråga mig inte vad det är, mer än något med film).

Lite lagom vardagligt på en lördag, alltså.

Kommentera

