Mamma utan barn

22 Mar

Jag tycker att det är svårt att blogga just nu. Det lilla barnet som inte fick leva och den chockade mamman som famlar efter något slags begriplig verklighet präglar mig i allra högsta grad. Det är en tragisk händelsekedja som väl skulle skaka om även den mest tjockhudade, men det är något i det som rubbar själva kärnan i mig. Jag kan inte värja mig. Alls.

Så det blir inte så mycket bloggat nu. Men kanske sen, när jag har begripit hur jag ska förhålla mig till det.

4 svar to “Mamma utan barn”

  1. Livet runt 30...5 23 mars, 2012 den 07:23 #

    Kram!

    • Esmes mamma 28 mars, 2012 den 19:23 #

      Tack, en kram är precis vad som behövs.

  2. Annika 28 mars, 2012 den 18:06 #

    Vi är så oförberedda på sådana förfärliga öden, eftersom det ju tack och lov oftast går så bra i Sverige, när kvinnor föder barn. Det ofattbart orättvisa ödet att drabbas så dubbelt, trefaldigt, ja, fyrfaldigt som denna kvinna, det är så ofattbart grymt.

    Hur går man vidare efter en sådan sorg?

    • Esmes mamma 28 mars, 2012 den 19:31 #

      Visst är det exakt så. Och även om man inte kan förvänta sig rättvisa i livet så kändes det ändå som att det verkligen var den här kvinnans tur att få det hon så hett önskar sig: ett underbart eget litet barn.

      Utan att lämna ut henne alltför mycket kan jag väl konstatera att hon sörjer hårt men gör vad hon kan för att hålla ihop. Men det kommer att vara en lång resa innan hon börjar närma sig ett normalt liv igen och riktigt som innan blir det väl aldrig. Men alla vi omkring henne hoppas förstås att det ska finnas rejält med lycka vikt för henne bakom nästa hörn. Det vore hon sannerligen värd.

Kommentera

