Värdinnan

28 Mar

Idag lekte Esme och jag tebjudning för första gången. Hon plockade bestämt fram de brandgula kopparna hon fått av sin farmor och delade ut en till mig och en till sig själv.

Glittret i ögonen när jag förde koppen mot munnen och under överdrivet sörplande och mmmmande låtsades dricka ur den; sen gjorde hon likadant.

Så ville hon att vi skulle byta kopp med varann några gånger, sörpla och mumsa och byta igen, tills hon plötsligt plockade ihop alla kopparna med tillhörande fat och la tillbaka dom i sin låda.

Det var en underbar liten stund, och banne mig om hon inte har ärvt sin pappas sinne för ordning också.

Ett svar to “Värdinnan”

  1. E 28 mars, 2012 den 20:34 #

    Hihi, jag kan riktigt se det där framför mig…! 🙂 Här matar vi E’s små hundar med mat som vi har i våra fickor!

Kommentera

