Papperslös

30 Mar

Vidden av 19 månaders sömnbrist går upp för mig när kollegan konstaterar att mitt leg* gick ut för ett år sedan.

En dubbelkoll hemmavid visar att samma gäller för passet.

Så nu måste lagvigd make och stissig 19-månaders ägna lördagen åt att följa med övertrötta mamman till passexpeditionen för att övertyga alla om att jag är den jag utger mig för att vara, så att jag kan få nya identitetshandlingar.

Intressant parentes i sammanhanget är ju att ingen utöver kollegan noterat bäst-före-datumet på leget. Och då har ändå anställda vid både flygplatser, banker, diverse systembolag och postombud haft sina digra chanser under det gångna året. Hade jag bara mage för det borde jag väl testa hur länge ett utgånget leg egentligen kan brukas. Men jag är inte bara trött. Jag är mesig också.

 

*Jamen jag har inget körkort. Så patetisk är jag.

Kommentera

