Den stora tröttheten

1 Apr

En småbarnsmamma i min närhet skrattade häromdagen åt att hon inte ens är säker på sitt eget personnummer längre. Själv har jag ju inte belägg för att jag överhuvudtaget har ett personnummer.

Och visst kan man skratta åt det, men det är tråkigt och jobbigt också, att vara så trött att man blir lite dum i huvudet. Jag som inbillar mig att jag annars har rätt bra koll glömmer plånböcker och nycklar till höger och vänster, packar ner fel grejer i fel väskor och blandar ihop dagar och datum konstant. Det är som att all energi går åt till att se till att Esme är hel och ren och mätt, och att leverera någorlunda det jag ska på mitt jobb. Allt övrigt halkar efter.

Och det är inte kul. Det blir inte ett spännande liv och jag blir inte en spännande person. Därför känns det som att även bloggen går utför och blir allt tröttare.

Jag hoppas att ni har överseende med all denna fantasilöshet och att det snart kommer en tid när jag får sova lite mer om nätterna igen. Jag tror inte att det behöver vara svårare än så, egentligen.

2 svar to “Den stora tröttheten”

  1. Lina 1 april, 2012 den 19:58 #

    Jag känner igen mig så mycket! Pre-Äpplet hade jag stenkoll på allt, men nu får jag verkligen anstänga mig för att komma ihåg, och behöver nästan alltid skriva upp saker…

    Tycker det där med ditt leg och pass var väldigt roligt! Mitt pass har också gått ut… Men det är samtidigt så frustrerande, precis som du skriver, att känna sig lite efterbliven till och från, och inte känna igen sig själv. Ser inte det minsta fram emot att börja plugga igen i höst, undrar just hur mycket som kommer att fastna.

  2. E 2 april, 2012 den 20:07 #

    Nej, nej, din blogg går inte alls utför! Men jag känner väl igen mig i den där trötthetsdimmiga, tröga känslan…

Kommentera

