Livet i bilder

2 Maj

Det är såhär vi tillbringar dagarna, i symbios. Jag känner mig lite som en mänsklig sjuksäng. Det är härligt att ha Esme nära mest hela tiden – på ett sätt som hon väl inte varit sen hon var bebis – men det är sorgligt att hon ska behöva vara så trött och ynklig.

Jag hoppas att det blir bättre snart, men anar att det nog kan fortsätta lika länge som penicillinkuren hon äter. Det vill säga en vecka till.

7 svar to “Livet i bilder”

  1. Annika 2 maj, 2012 den 20:31 #

    Stackars lilla Esme :-(. Jobbigt att vara sjuk så länge. Hoppas innerligt att detta var den riktiga ”första terminen på förskola-pärsen”. Nu kan det bara bli bättre!

    • Esmes mamma 3 maj, 2012 den 15:09 #

      Ja nu måste vi väl ha betat igenom det värsta? Tack för din omtanke.

  2. Samtal med Gud 2 maj, 2012 den 20:48 #

    Mysigt – och på sitt sätt jobbigt att hela tiden bära, vara nära, aldrig en centimeter åtskild. Men stackars liten, hoppas hon kryar fort.

    • Esmes mamma 3 maj, 2012 den 15:10 #

      Ja jag får ju förvisso lite pauser från myseriet när jag gör mina gästspel på kontoret. Idag hade hon provat på att klängsova lite på sin pappa i stället, mer av den varan och alla blir piggare tror jag. 😉

  3. Lina 2 maj, 2012 den 20:55 #

    Men lilla pluttan! Hoppas hoppas hon snart blir bättre! Usch så jobbigt för henne, tur att hon får tanka närhet och kärlek från dig, lyckan ändå. Trots allt.

    • Esmes mamma 3 maj, 2012 den 15:14 #

      Ja det är lycka! Att hon ändå inte är allvarligare sjuk än såhär, att jag får finnas här för henne. Min älskade lilla.

  4. Hanna 3 maj, 2012 den 16:32 #

    Tänk vad man kommer sakna den där lilla kroppen (även om varje ålder har sin charm).

    Krya lilla E!

Kommentera

