Tjuven Peppe

4 Maj

Peppe har stulit en enkät från en låst blogg. Sen stal visst jag den från Peppe.
1) Varför bloggar du?
För att skriva av mig och dokumentera en väldigt speciell tid i mitt liv. Dagbok hade för all del varit ett alternativ, men blogga är roligare eftersom man blir läst och ibland kommenterad också.

2) Vad är din pay-off?
Det har jag ingen. Försöka vara klatschig kan jag ägna mig åt på jobbet.

3) Vad gör det svårt?
Viljan att vara någorlunda anonym och gränserna för hur mycket man kan berätta om sina medmänniskor utan att såra eller riskera att blotta.

4) Vad skulle du vilja förändra?
Jag skulle vilja ha tid och energi att blogga oftare och skriva om viktigare ämnen. Men det var lättare att hinna med när jag var föräldraledig än nu, så är det bara.

5) Vad har bloggandet inneburit för dej?
Dels har jag fått kontakt med en del väldigt intressanta och smarta och roliga kvinnor som jag inte annars skulle ha stött på. Dels har jag ett forum där jag ogenerat kan bre ut mig och skriva fritt.

6) Finns det inlägg/ämnen du ångrar?
Ja. Jag raderar ibland i efterhand.

7) Hur ser du på dina läsare?
Jag är så glad över att ni vill läsa! Ni är aldrig oviktiga för mig.

8) Hur många läsare har du?
Det varierar väldigt. Om det råder torka tillräckligt länge så är det inte så många som bryr sig. Lyckas jag sen skriva något lite mer intressant kan plötsligt ganska många börja hänga här. Men jag har kanske i snitt ungefär 150 läsare per dag.

9) Hur många läsare skulle du vilja ha?
Å ena sidan är det ju roligt ju fler som läser. Å andra sidan får jag som det är nu aldrig otrevliga eller konstiga kommentarer, det känns som att dom som hittat hit har gjort det med välvilliga glasögon på näsan. Min ambition är inte att det här ska bli Sveriges största blogg, däremot får det gärna vara Bloggen med trevligast läsare.

10) Det här skulle jag vilja blogga om, men vågar inte:
Finns mycket i närfamiljen jag skulle kunna skriva om. Till exempel är min pappa en minst sagt speciell person. Men jag älskar honom, så jag fläker inte ut honom här eller någon annanstans heller för den delen.

Kommentera

