Varför jag inte gillar Blondinbella

6 Maj

…det har mindre med hennes nakenhet och mer med hennes livsfilosofi att göra. Ana Udovic beskriver problemet väldigt bra i den här artikeln, som jag tycker att alla som funderar över samtiden ska läsa vid tillfälle.

3 svar to “Varför jag inte gillar Blondinbella”

  1. sara 7 maj, 2012 den 07:47 #

    Mycket bra! Jag har ju imponerats av blondinbella, och kanske lite önskat att jag var så där driftig och driven. Men samtidigt vet jag inte om det är något att eftersträva… Och hennes nakenbilder som ska ge tjejer självförtroende? Eh… Café ringde, de vill ha tillbaka sitt omslagsfoto.

    • Esmes mamma 8 maj, 2012 den 13:24 #

      Med tanke på att hon klappar ihop med jämna mellanrum så skulle jag nog säga att driftigheten har ett väl högt pris. Jag menar, tjejen är 21 år. Om inte kroppen håller för ens livsstil ens då så vill jag inte veta hur hon mår om tio, tjugo eller trettio år. Och då hjälper det föga att kroppen i sig är vacker (och inte alls komplexbefriande för andra unga kvinnor, gissar jag).

  2. Karin 15 maj, 2012 den 19:33 #

    Jätteintressant artikel! Tack för tipset..

Kommentera

