Flicka med fläta

22 Maj

Det finns många skäl att älska Esmes förskola; att hon ser ut såhär i håret när hon kommer hem är definitivt ett av dom.

Jag har alltid varit svag för inbakade flätor, men aldrig lärt mig att göra sådana själv. Allra helst inte på en 21-månaders som sällan sitter stilla länge nog ens för en enkel hästsvans.

Men ikväll är det jag som googlar instruktioner och börjar öva på mitt eget barr. Jag tycker att hon är så galet söt i sin fläta, kanske extra mycket när den blivit sådär rufsig av lek och stoj.

6 svar to “Flicka med fläta”

  1. Samtal med Gud 23 maj, 2012 den 19:56 #

    Så söt. Och så stor hon har blivit. Jag som fortfarande ser min lillskit som just en lillskit. Men han har nog vuxit en del han med.

    • Esmes mamma 23 maj, 2012 den 21:41 #

      Nä hon är ingen bebis längre… Men jag kan gissa att din lillkille känns mindre för att du har en större att jämföra med?

  2. Fifi 25 maj, 2012 den 13:04 #

    Oj, stora tjejen som kan ha flätor!
    När jag har uppsatt hår brukar Elly dra loss gummibandet och försöka sätta det i sitt eget hår. Jag köpte därför pyttesmå band till henne, men hon har för lite hår även för pyttetofsar.

    • Esmes mamma 26 maj, 2012 den 00:04 #

      Åh vad sött av Elly! Esme drar mest bara av sina egna hårband, fast oftast finner hon sig.

  3. E 28 maj, 2012 den 21:21 #

    Men så galet mycket hår den flickan har! Sött så det förslår!

    • Esmes mamma 28 maj, 2012 den 21:39 #

      Tack! Det tycker ju jag också, men mammor är väl inte just kända för sin objektivitet. 😉

Kommentera

