Maj uppochner

26 Maj

Någon i min omedelbara närhet förlorade sin levnadsglada pappa inatt. I tisdags var det ett år sedan min mormor dog.

Samtidigt vibrerar huskropparna av denna osannolika högsommarhetta, trots att vi inte ens nått juni. Jag har jagat tunna långärmade tunikor till både Esme och mig för att vi inte ska bränna oss i skarpsolen. Hon är så väldigt energisk och fysisk just nu, sparkar boll och tjoar med armarna rakt upp i luften, stjäl mina solglasögon, ropar till grannbarnen från balkongen och hetsäter galiamelon. Älskade lilla människan.

Jag vill våga leva livet fullt ut, trots att det kan ta slut närsomhelst. För att det kan ta slut när som helst. Det finns väl inget annat sätt, egentligen. Här och nu, mitt i syrendoften. Du och jag.

Ett svar to “Maj uppochner”

  1. Samtal med Gud 26 maj, 2012 den 07:18 #

    Rätt – här och nu! Kram

Kommentera

