Mors dag (min dag)

27 Maj

Sovmorgon
Långkramar och myspussar
Picknickförberedelser – bästa tonfisksalladen med potatis och kapris
Färd till kungliga parken
Mötte kompisfamilj
Bredde ut filtarna
Sövde Esme
Åt och drack gott
Sprang efter livlig liten
(hade glömt bollen – och hon som ropar PALLO! mest hela tiden)
Några pinsamma stunder kring kissbuskar, bikinibrudar och shortskillar med fotboll (PALLO!)
Tog en omväg hem
Handlade jordgubbar
Mös i soffan
Gjorde plankan med Esme som extratyngd
Massa pussar och kramar igen
Nattade lugnt och fint med vaggvisa vid spjälsängen. Hon sover i den igen, efter evigheters samsovande på gott och ont.
Solsveda på näsan
Tröttma, men så himla nöjd

4 svar to “Mors dag (min dag)”

  1. Lina 27 maj, 2012 den 22:17 #

    Låter som en perfekt mors dag!

    • E 28 maj, 2012 den 07:46 #

      Den var super! Gick tom och la mig i tid, så jag är piggare än vanligt såhär dagen efter.

  2. Samtal med Gud 28 maj, 2012 den 10:04 #

    Underbara dag! Fast det där med plankan hade jag förträngt…tack för påminnelsen? 🙂

Kommentera

