En gubbe och fyra girls

28 Maj

Det går trögt för oss att följa In Treatment, men nu har vi efter en lång paus precis kommit igång med andra säsongen. Ena stunden retar jag mig på det teatraliska och uppenbart orealistiska, andra stunden älskar jag Gabriel Byrnes milt bekymrade uppsyn. Han är onekligen en terapeut jag hade velat gå hos, om jag velat gå i terapi till att börja med. Dessutom är det fint att han både klippt sig och flyttat till Brooklyn, så att det slutna rummet nu är ett annat.

Efter att ha sett Girls sa min man att han kanske är av fel kön för att uppskatta det, vilket lät helt befängt. Han är ju totalt omacho och har dessutom en ypperligt förfinad känsla för serier. Men nu när jag själv har betat av första avsnittet utan att hitta något att reta mig på, undrar jag om han kanske inte hade rätt ändå.

Jag ju egentligen både för gammal och benägen att sky det mesta som hajpas av Hanna Fahl, men jag kommer garanterat att vilja se minst två avsnitt till. Hela grejen med Manhattan och småmulliga självuppfyllda 20-nåntingbrudar med obekväma sexliv och märkliga knarkupplevelser slog an en sträng hos mig. Så befriande långt ifrån Gossip Girl och trots referenserna även från storasyster Sex and the City. Opolerat fast utstuderat smart, om man så vill.

3 svar to “En gubbe och fyra girls”

  1. Samtal med Gud 29 maj, 2012 den 07:58 #

    Hur – och när – hinner du se allt?! Jag är imponerad, jag som inte hinner med annat än isbjörnen Claude innan dagisrushen.

    • Esmes mamma 29 maj, 2012 den 09:44 #

      Jag går och lägger mig en timme senare än jag borde om kvällarna. Jo, och så har jag endast hälften så många barn som du. 😉

  2. Samtal med Gud 29 maj, 2012 den 11:22 #

    Det gör sannerligen skillnad, det kan jag lova. Har bara minstingen hemma och helt plötsligt är det lugn i huset och frid på torpet. Fler än två i egen regi blir det aldrig:-)

Kommentera

