Hej jag heter E och jag är PR-konsult.

11 Jun

Å ena sidan är det som att jag håller andan medan jag hetsdyker mig igenom de sista veckorna innan semestern – rädd för att om jag tar mig upp till ytan för att andas ut, så kommer jag aldrig att klara av att dyka ner igen. Å andra sidan kan jag också tycka att jag gör ganska mycket bra mitt i hetsen; faktiskt är det nog första gången på fyra år som jag börjar känna att jag har kommit någon vart i min yrkesroll.

Det tar lång tid att utvecklas till en någorlunda bra konsult och rådgivare, åtminstone har det gjort det för mig. Jag kan bara jämföra med jobbet som jag hade innan, som jag kunde ganska mycket utan och innan efter tre år, trots att jag avancerade och fick större ansvarsområden. Förmodligen handlar det om skillnaderna i att tillhöra en linjeorganisation jämfört med att varje dag behöva göra upp sin egen spelplan. Det senare är stundtals en jävla smärta, tro inget annat, men ger i sina bästa stunder en enorm tillfredsställelse och möjlighet till att vara kreativ.

Så därför tänker jag att det nog kommer att vara riktigt roligt när jag återvänder efter semestern i augusti. Jag ska bara dyka mig igenom allt som är mellan mig och den livsnödvändiga återhämtningen först. Three weeks and counting, som man säger.

2 svar to “Hej jag heter E och jag är PR-konsult.”

  1. Peppe 11 juni, 2012 den 22:04 #

    Jag är med dig och räknar. Men fastän det blir roligt i augusti så pratar vi inte om det nu.

    • Esmes mamma 12 juni, 2012 den 15:10 #

      Just idag känns det jätteskönt att tänka sig en mini-Peppe som sitter på min axel och peppar. Och räknar ned.

Kommentera

