Beach-formen

17 Jun

Jag kommer inte närmare träning än att läsa Claras blogg. (Herregud, vilken form hon är i.) I övrigt jäser jag mest i soffan eller vid datorn och förtränger att strandkroppen lämnar mycket övrigt att önska. Det blir väl till att införskaffa något heltäckande från Twilift-rean för att dölja det värsta av den bristande självdisciplinen.

Fast utöver dålig karaktär tänker jag skylla lite på en trasig axel, den fixar faktiskt varken plankor eller avancerade lyft just nu. Inte sen jag vurpade rejält på kontoret för någon månad sen, och tog emot hela den dallrande kroppshyddan med just ovan nämnda stackars axel. Det är faktiskt lite deppigt det hela, jag borde väl gå till doktorn. Men alltid när jag ska uppsöka vård föreställer jag mig att dom ska bli förbannade på mitt simulerande, för att jag egentligen bara har inbillat mig alltihopa. Till och med under förlossningen kände jag mig som en mesig fjant, som nog inte på riktigt hade så ont som jag gav sken av. Undrar vad det finns för diagnos för såna tankar, typ omvänd hypokondri?

6 svar to “Beach-formen”

  1. Lina 18 juni, 2012 den 00:25 #

    Vilken otur du har! Skit med axeln, hoppas den blir bättre snart.

    Ang Twilfitrean fanns det faktiskt ganska snygga baddräkter, även om jag är helt övertygad om att du skulle kunna ha bikini ändå, trots uteblivet plankande.

    • Esmes mamma 18 juni, 2012 den 21:42 #

      Jag tror på baddräkt. Har överlag saknat en sådan de senaste åren, tecken på att man börjar bli vuxen?

  2. Peppe 18 juni, 2012 den 19:12 #

    Jag söker aldrig läkarvård av exakt samma anledning. Och för övrigt finns det ingenting dallrande på dig. Jag har sett dig live (dock inte naken). Här skulle jag vilja tillägga ett ”ännu” , men det skulle bara bli konstigt.

    • Esmes mamma 18 juni, 2012 den 21:43 #

      Hahahha. När flyttar du hit så du kan förgylla mitt liv på riktigt? Komplimanger och roligheter om vartannat, det kan ju inte bli bättre.

  3. Samtal med Gud 20 juni, 2012 den 10:48 #

    Ta hand om dig, och tänk på att de inom vården skulle stå utan jobb om vi inte sökte upp dem för alla våra små skråmor och blessyrer. Se det som en välgärning 🙂

    • Esmes mamma 23 juni, 2012 den 11:00 #

      Det klart. Man vill ju inte vara ansvarig för att vård-Sverige står utan jobb.

Kommentera

