Not a baby, not yet a girl?

16 Jul

När jag skulle tvätta inför Finlandsresan föll det hela på att någon (läs: minimänniskan jag lever med) haft bort nyckeln till skåpet där tvättmedlet förvaras. Förargligt men inte en katastrof, vi åker ju inte förrän på onsdag. Men min man som kom hem ett par timmar senare undrade ändå lite försynt över tvättkassen i hallen, och bestämde sig för att gå rakt på den skyldige. Som utan minsta tvekan marscherade på sina 23-månadersben till sovrummet och hämtade nyckeln som visst drunknat i det svartvita Marimekko-lakanet på föräldrarnas säng.

Jaha liksom. Jag kunde bara ha frågat henne?

Herregud, vad jag inte hänger med i det här barnets utveckling.

4 svar to “Not a baby, not yet a girl?”

  1. Lina 17 juli, 2012 den 13:04 #

    Hahaha 🙂

  2. Göran Skytte 17 juli, 2012 den 15:13 #

    ”minimänniskan jag lever med” – där förminskar du väl ändå din man lite?

    • Esmes mamma 17 juli, 2012 den 15:48 #

      Du vet inte hur liten och behändig han är.

  3. Samtal med Gud 23 juli, 2012 den 10:10 #

    Perfekt, de har koll trots allt de där små liven (läs man och barn :-)).

Kommentera

