Inredaren

18 Aug

Efter närmare nio år tillsammans har vi slutligen köpt en säng.

Vi har alltså inte legat på golvet fram till dags dato, men väl i den 120-säng som jag ärvde efter mina föräldrar i slutet av tonåren. Det är en bra säng, absolut, men nog i smalaste laget för en hel familj.

Lyxen i att plötsligt ha oändligt med utrymme (jomen, det känns så) i vår splitternya 160-säng, för att inte tala om vad det gör för min rygg att ha en madrass anpassad efter min vikt snarare än efter min pappas… Jag är helt säker på att detta bidragit till att det inte varit ens hälften så kämpigt att kliva upp i ottan som befarat under min första jobbvecka efter semestern.

Nu är bara frågan vad mer i hemmet som kan förbättras, för att göra livet ännu lite varjedaglyxigare.

Kanske en soffa som inte är så söndernött i tyget att den behöver bäddas in i lakan? En fungerande badrumslampa? En hylla till köket? Eller kanske till och med några tavlor på väggarna om jag går riktigt wild and crazy? Hell, möjligheterna är ju oändliga!

Kommentera

