Osorterat

23 Aug

Första dagissjukan för terminen är här. Det är slående att Esme är kärnfrisk de sju veckor hon är hemma med oss, men blir tvärförkyld efter nio dagar på förskolan. Jag har pallat upp spjälsängen med Filmens historia del ett och två, och hoppas att hon sover någotsånär inatt. Tur i oturen att dagis är stängt imorgon, så att vi ändå hade planerat för att vara hemma. (Eller vi och vi, jag ska till jobbet. Esme kurerar och kurar med sin pappa.)

Det är sådär att jag skulle vilja ha något smart och kanske lite roligt att skriva om, men att jag är ganska långt ifrån smart och rolig. Det är mest lite höstdepp inombords, eller kanske bara trötthet. Jag tänker oviktiga tankar om oviktiga saker blandat med väldigt superviktiga funderingar som jag inte riktigt förmår att ro i land. I min telefon har jag en to do-lista som aldrig tar slut fast jag bockar av grej efter grej. Men jag är i alla fall nöjd över att jag igår gjorde något som jag dragit mig för att lösa hela sommaren. Nu behöver jag bara slutföra också.

Det är så med den här handlingsförlamningen att jag inte ens tackat ordentligt för Esmes alla fina tvåårspresenter. Min brors fru kände sig till sist tvungen att höra om paketet överhuvudtaget kommit fram. Man vet ju aldrig med posten nuförtiden, etc. Så då skämdes jag – såklart – och skulle kompensera genom att maila över lite bilder. Men det har jag inte heller gjort, vet inte ens om jag fått upp det på min lista.

Nä det är något lite långsamt och lulligt över mig just nu, att jag inte orkar rädda pelargonerna som drunknar i skyfallet eller ens resa mig upp och tvätta av mig sminket. I själva verket borde jag väl bara gå och sova, orka bestämma mig för att det ju är det jag ska göra.

Så blir det en annan dag i morgon, som man brukar säga. En annan dag, när solen säkert bryter igenom molnen på det bästa av sätt igen.

Ett svar to “Osorterat”

  1. Samtal med Gud 24 augusti, 2012 den 08:42 #

    Åh, kram. Jag känner så väl igen den där känslan, när munnen inte vill le och det krampar i magen av allt man borde men inte orkar. Ta hand om dig, K

Kommentera

