Bättre än man kan tro

1 Sep

Jag gillar verkligen Cecilia Blankens. Jag tycker att hon är cool, smart och snygg. Och så bloggar hon bra, och så råkar hon vara svägerska till en tjej jag kände en gång i tiden.

I alla fall. Cecilia Blankens (för kom igen, hon är en person som alltid är både för- och efternamn, aldrig bara Cecilia och definitivt inte enbart Blankens) skriver om vilka fem egenskaper hon är mest nöjd med hos sig själv. Föga originellt, men icke desto mindre sant konstaterar hon att det hade varit oerhört mycket enklare att lista brister i stället för positiviteter. Men hon gör det ändå, och uppmuntrar läsarna att göra detsamma.

Så nu tar jag stafettpinnen vidare och föreslår att ni följer efter.

Fem skäl att älska mig:
1. Jag är uthållig och lojal. Både som mamma, fru, vän och anställd. Har du en gång fått mig på kroken lär jag inte svika dig i första taget. Eller andra, eller tredje, eller tionde heller för den delen. Jag kanske bråkar mellan varven, men jag ger inte upp. För jag har sisu, kan man väl säga.
2. Jag är flexibel. Det betyder inte att du kan lura mig vart du vill, men det betyder att jag snabbt kan tänka om och ändra kurs om situationen kräver det – utan att tappa humöret.
3.  Jag kan både spara och unna mig och mina kära. Jomen på riktigt. Jag vet inte ens själv hur jag gör det, men jag har (nästan) alltid levt gott och ändå haft pengar kvar i slutet av månaden. Eller med andra ord: jag är så bra på att dölja min snålhet att jag inte ens själv riktigt märker vad det är jag sparar in på. Nog så trevligt, om man råkar leva med mig eller i närheten av mig.
4. Jag är inte Kalle Bakom. Alltså, jag är inte Einstein heller. Men jag har så jag klarar mig när det kommer till brains. Det går tillräckligt snabbt in, det kommer tillräckligt snabbt ut. Jag är definitivt inte så smart som jag trodde att jag var när jag var sjutton. Men vem är det, å andra sidan?
5. Jag är rolig ibland. Inte hela tiden, på riktigt skulle jag verkligen vilja vara fyndigare och snabbare i käften mest hela dagarna. Men, jag är ändå rolig ibland. Och det är mer än somliga lyckas med under en hel livstid, eller hur?

4 svar to “Bättre än man kan tro”

  1. Samtal med Gud 3 september, 2012 den 07:13 #

    Åh, vad fint. Jag ska ta stafettpinnen när jag funderat ut vad jag tycker bäst om hos mig själv. Kram

    • Esmes mamma 4 september, 2012 den 21:21 #

      Heja heja! Och vilken fin lista du fick till sen då!

      • Samtal med Gud 5 september, 2012 den 05:58 #

        E: Ja, tänk vad vi alla är fantastiska när man ger sig tiden att faktiskt älska och uppskatta sig själv. Kram K

Trackbacks/Pingbacks

  1. Stafettpinnen | Samtal med Gud - 4 september, 2012

    […] Esmes mamma har tagit stafettpinnen från Cecilia Blankens och listar fem skäl fantastiska skäl att älska henne. Och jag tar över efter henne: […]

Kommentera

