Blondinbellas bröllop

11 Sep

Även om jag förstår att det handlar om en riktig människas sannolikt väldigt riktiga liv, så kan jag inte annat än klassa det som god underhållning när 21-åriga Isabella Löwengrip, aka Blondinbella, inom loppet av tre månader går från att vara singel till att bli tjusigt friad till, för att knappa dygnet senare förvandlas till en fullfjärdad bridezilla med inhyrda bröllopsplanerare och hela kittet.

Det är mycket i hennes bloggpersona som gör mig fascinerad och förvånad, men livsstilen är nog ändå det mest häpnadsväckande. Det har liksom varit på nivån sitta i bolagsstyrelser och hyra segelbåtar i Medelhavet sen hon var vaddå, 16 år? Jag som skyndar lite långsammare undrar försynt vad hon egentligen ska hitta på när hon är 30, 40, 50 år? Allt kommer ju redan vara gjort flera gånger om vid det laget.

Eller, så är det då hon ser ljuset och startar en församling där alla lever i celibat och dansar osminkade hippiedanser kring en hög med egenodlade rotsaker. Högst tänkbart, om ni frågar mig. 

Hursomhelst, den smått surrealistiska inramningen av Blondinbellas bröllop står i ganska bjärt kontrast till den småskaliga vigsel jag själv var en del av för två år och 364 dagar sedan. Imorgon firar vi nämligen tre år som gifta och frånsett buketten finns det inte en detalj jag skulle vilja ändra på. Det bästa var själva vigselceremonin med endast våra föräldrar som vittnen. Det var så galet högtidligt och vackert att jag faktiskt inte kan förstå hur andra klarar av att utföra sådant inför storpublik.

För mig var det en av mitt livs absolut naknaste stunder, och är det något jag i all ödmjukhet skulle vilja framföra till en blivande brud i spinn, så är det nog just det. Att hur stort jippo man än gör av bröllopet och allt som hör därtill, så handlar det ändå i slutändan om löften och livsmål som smäller högre och kräver mer än alla färgkoordinerade blomsterarrangemang i världen.

Kommentera

