Word!

11 Sep

Om hur trasiga fönster hör ihop med jämställdhet.

4 svar to “Word!”

  1. Lisa 13 september, 2012 den 20:25 #

    Välformulerat och tänkvärt. Skänkte en varm tanke till mina föräldrar, som alltid fått mig att känna att mina åsikter är värda att lyssnas på, under fikat på jobbet idag när jag sa ifrån till härskarteknikgubbchef. Bemötande av barn kan inte underskattas som jämställdhetsgärning. #ta ingen skit

    • Esmes mamma 13 september, 2012 den 20:52 #

      Heja dina föräldrar. Mina har inte varit riktigt lika bra på den fronten, och det har nog bidragit till att jag alltid skruvar besvärat på mig i tysthet när härskarteknikgubbchefer drar igång. Men jag hoppas kunna lära Esme annat, ändå.

  2. Lisa 13 september, 2012 den 20:54 #

    Detsto äldre jag blir detso svårare har jag att hantera härskarteknikgubberi. Var får dom luft ifrån?

    • Esmes mamma 13 september, 2012 den 21:20 #

      Det kanske hänger ihop med allmänt uppblåsta egon? Läste senast idag en krönika om en gubbe som helt ogenerat gick runt och hävdade att han uppfunnit internet. Gissar att en sån inte är helt ödmjuk på andra sätt heller.

Kommentera

