Esmes mamma

19 Sep

På väg till förskolan i eftermiddags gick jag djupt försjunken i mina tankar och insåg några steg försent att jag just passerat en av Esmes kompisar med familj. Fast det hade inte barnet missat. ”Kato äiti, Esmen äiti!” hojtade hon sådär lagom högt. Titta mamma, Esmes mamma!

Esmes mamma, indeed.

Ändå går hon inte ens på Esmes avdelning, den tjejen. Ajöss anonymitet, välkommen vara igenkänd av 30 barn med föräldrar. Eller stryk det där med föräldrarna, förresten. Det är bara ungarna som har koll.

Men, de har å andra sidan råkoll.

4 svar to “Esmes mamma”

  1. Samtal med Gud 20 september, 2012 den 08:40 #

    Barnen har total koll – det är som när jag kommer och hämtar och direkt blir vägledd ”Hugo och Biban leker på gården”. Och jag som inte har en aning om vad alla dessa barn heter. Kram

    • Esmes mamma 20 september, 2012 den 09:57 #

      Ja man blir lite överrumplad. Samtidigt som det känns fint också. Esme har sin egen värld där hon är en mycket viktig person, så viktig att även hennes föräldrar som hastar förbi ett par gånger per dag räknas.

  2. fifiskirt 23 september, 2012 den 21:08 #

    Jag kommer ihåg hur barn ropade ”titta, där är Joppes mamma!” när de såg min mamma. Joppe var alltså vår hund…

Kommentera

