Snäll är kung

27 Sep

Esme och jag hade finbesök från Finland precis, av ingen mindre än Peppe. Om ni tycker att hon verkar trevlig i sin blogg, så är det faktiskt inget emot hur bra hon är i verkligheten.

Det här var bara andra gången jag träffade henne (och det var ett år sedan sist) men på något sätt känns det som att jag känner henne mycket bättre än så. Antagligen har det till viss del med bloggandet att göra, men jag tror att det handlar ännu mer om att en del människor helt enkelt är varma, vänliga och avslappnade. De får sin omgivning att trivas.

Eftersom jag just den här veckan har känt mig lite less på folks allmänna otrevlighet, var det väldigt välgörande att få sitta en stund med Peppe. Dessutom var det en bra påminnelse om att förbaskat smart inte utesluter genuint snäll. Tål att tänkas på, tycker jag.

2 svar to “Snäll är kung”

  1. Peppe 28 september, 2012 den 15:14 #

    Tack så hemskt mycket för de fina orden och den goda kakan! Ser fram emot mera häng när vi flyttar till Valhallavägen.

    • Esmes mamma 28 september, 2012 den 15:18 #

      Tack själv! Kakan hade mått bra av lite lägre sockerdosering, men du var snäll som åt av den ändå. Det blir grymt att hänga när ni kommer hit!

Kommentera

