Dejlige Danmark

30 Sep

Imorgon börjar min månad, för i oktober fyller jag år. Det gör även fina H som är en av mina allra närmaste vänner. Det skiljer fyra dagar mellan våra födelsedagar, precis som det är fyra dagar mellan våra döttrars födelsedagar. Jag gillar den typen av symmetri, tycker om när saker och ting verkar hänga ihop.

Om dagisbacillerna tillåter kommer vi att lämna flickorna här hemma och fira det faktum att vi blir äldre i Köpenhamn. Det blir andra gången som jag tillbringar mer än några timmar från Esme och andra gången som H och jag åker över sundet tillsammans. Fast det är något helt annat att resa utan barn när man har barn, än det var innan. Jag ser  löjligt mycket fram emot alltihopa och föreställer mig att vi på två dagar ska hinna med galna mängder shopping, vin, restaurangmat, prat, vin, sömn, prat och hotellfrukost. På ett ungefär.

Men skulle vi ändå få en lucka kan jag gärna tänka mig att fylla den med något jag inte känner till. Kan inte ni dela med er av era bästa Köpenhamnstips, till mig som knappt kan stan alls?

6 svar to “Dejlige Danmark”

  1. H 1 oktober, 2012 den 11:43 #

    Så himla lämpligt att även jag drömmer om detta!

  2. Samtal med Gud 2 oktober, 2012 den 07:32 #

    Jag har inga heta tips mer än att njuta och känner ett sting av längtan efter något liknande. Men jag får hålla mig till tåls, Brazil is coming up🙂

    • Esmes mamma 2 oktober, 2012 den 10:16 #

      Alltså, Brasilien är ju liiite häftigare än Köpenhamn. Det måste jag säga.

  3. Anna 2 oktober, 2012 den 14:39 #

    Jag bor i Malmö och borde ha massor av tips, men kommer just nu bara på att det finns en rätt fin italiensk restaurang vid Kongens Nytorv – Fiat heter den – samt att Kødbyen är ett hett område för restauranger.
    Fast nu kommer det även till mig att det finns många fina barer på Nørrebro. Och att det är oväntat roligt att åka en sån där kanaltur, till exempel från Nyhavn. Ja, och så finns ju Kristiania, där det är roligast att skynda förbi Pusher Street för att spatsera runt och titta på alla udda villor som folk byggt upp.
    Ett mer stillsamt nöje är att promenera längs Søerne.
    Hoppas ni får roligt!
    /Anna

Kommentera

