Tröstglott på tv

11 Okt

Stark inledning av andra säsongen av Homeland. Jag hade ju en del invändningar mot Clare Danes prisbelönta galen kvinna-gestaltning, men måste säga att det känns både fräscht och spännande med förvecklingarna framöver.

Tredje säsongen av The Wire rullar i en dvd-spelare nära mig. Andra säsongen var faktiskt ganska mycket sämre än jag mindes. Hoppas på tvärtomupplevelse kring politikerveckorna här närmast.

Flippade förbi nionde säsongen av Grey’s Anatomy. Förstod så mycket som att halva ensemblen ligger och dör i någon operationssal. Dock inte Meredith vilket är lite synd, hennes kvasifilosofiska voiceovers står mig upp i halsen. Flippade förbi, som sagt.

Första säsongen av Louie. Lika rolig som andra, tycker ju jag som ibland tittar baklänges på grejer utan att direkt lida av det. Missa inte avsnittet när Louie hellre förödmjukar sig verbalt än att ta emot spö från en testosteronstinn 16-åring. Och tappar tjejen har han på kroken på kuppen.

Nä, nu blev jag visst sugen på att glo på tv igen. Hej på ett tag.

2 svar to “Tröstglott på tv”

  1. Miss Marie 19 oktober, 2012 den 18:03 #

    Vi håller också på och kollar på Homeland, andra säsongen börjar riktigt starkt!🙂

    • Esmes mamma 20 oktober, 2012 den 17:57 #

      Jag missade visst andra avsnittet. Finns det på Svt Play månne?

Kommentera

