Dag 1: 10 fakta om mig själv

22 Okt
  1. Jag har vetat sen jag var tio år att jag vill få barn. Det var då jag fick min första mens och började ha nattliga drömmar om att jag var gravid. Uppenbarligen är jag hyfsat mycket slav under mina reproduktiva organ?
  2. Jag tycker att det är svårt att skriva riktigt bra på finska. Det finns en sorg i det.
  3. Jag har testat att ha rött, svart och blont hår. Men trivs överlägset bäst i min egen mellanbruna hårfärg som jag hållt mig till det senaste decenniet. I övrigt är jag en frisyrfegis av rang som bara har provat på att ha kort hår en gång, och låg på badrumsmattan och storgrät efter det klippet. Detta ägde rum pubertetshösten 1993. Sedan dess har jag hoppat mellanlångt, långt och extralångt – fast det är bara jag själv som ser skillnad.
  4. När jag var 15 såg jag ner på 30-åriga morsor som fastnat i den musik de lyssnade på som 15-åringar. Nu är jag en av dom. Det vill säga om jag överhuvudtaget lyssnar på musik. Obs, att detta inte alls stämmer överens med min självbild – det är därför jag måste blogga om det så fort jag har hört en låt jag gillar som är från 2010-talet.
  5. Jag är väldigt konflikträdd men ryar utan problem inom riktigt nära relationer. Fast jag jobbar på att få till något slags balans i det där. Typ rya mindre hemma och vara lite rakare mot alla andra. Det går framåt med det projeket, om än långsamt.
  6. Om jag fick chansen att träffa en död person skulle jag vilja möta min farmor som dog tre år innan min födelse. Jag är döpt efter henne och hon lär ha varit en kärleksfull kämpe. Om jag fick chansen att träffa en kändis (död eller levande) skulle jag föga originellt vilja ta en sittning med Marilyn Monroe. Om jag bara fick träffa en person under resten av mitt liv skulle det vara mitt barn, min älskade Esme.
  7. Jag har dragit ner på min köttkonsumtion ganska radikalt sedan Köpenhamnshelgen. Det känns bra även om jag är hungrigare. Visst måste man äta ganska stora portioner när man mest äter vegetariskt?
  8. Jag skulle vilja ha fler barn, en större bostad och mer fritid. Men är införstådd med att det är svårt att få ihop alltihopa om man inte vill göra en Underbara Clara och bosätta sig på norrländska landsbygden och odla sina egna morötter. Det vill nog inte jag.
  9. Jag bestämmer mig typ vid valurnan för vad jag ska rösta på. Jag tycker att politik är svårt för att det är så mångfacetterat, och att det finns puckon i alla läger. Säkert några smarton också.
  10.  Jag har aldrig varit ens i närheten av Pirate Bay.
2 svar to “Dag 1: 10 fakta om mig själv”

  1. Hanna 22 oktober, 2012 den 15:37 #

    Ja, man blir hungrigare utan kött. Nötter, falafel och avokado är mina bästa tips för att bli ordentligare mätt, att lägga till alltså.

    • Esmes mamma 22 oktober, 2012 den 21:50 #

      Bra tips! Får köpa en påse nötter att ha på kontoret. Som det är nu börjar magen kurra typ en halvtimme efter lunch.

Kommentera

