Så ska det låta

4 Nov

…ja eller Så mycket bättre, som det ju heter. Jag säger fel hela tiden. Den här säsongen är så oerhört mycket roligare än förra. Mindre skitnödiga och därmed intressantare deltagare helt enkelt.

Fast musikaliskt gillar jag mest bara Darin.

Pugh har ju gjort en hel massa fantastiska låtar i sina dagar, men hans gubbrocksversioner av andras alster lämnar mig rätt oberörd. Maja Ivarssons storhet begriper jag inte alls, jag tycker varken hon har röst eller nåt särskilt spännande uttryck. Mycket attityd dock. Miss Li är för konstlad, faktiskt besläktad med übertillgjorda Sylvia Vrethammar även om man inte inser det förrän efter ett tag. Skulle Sylvia varit född på 80-talet hade hon spankulerat runt i slokhatt i stället för rosa keps, det är jag övertygad om. Olle Ljungström har förstås nåt jäkligt sårbart och skevt att bidra med, medan Magnus Uggla är lika jobbig att lyssna på som vanligt – ruskigt rolig och snabbtänkt dock.

Så Darin och Olle då, det är väl mina favoriter.

2 svar to “Så ska det låta”

  1. lillian 25 november, 2012 den 21:37 #

    bitter på livet?

    • Esmes mamma 25 november, 2012 den 22:16 #

      Nej det skulle jag inte påstå. Själv då?

Kommentera

