Smal är fan inte lika med lycklig.

11 Nov

Av olika skäl har jag gått ner fem kilo de senaste veckorna. Det är ungefär så mycket som jag har tyckt att jag behövt tappa de senaste åren. Men nu när det hänt inser jag att jag inte alls trivs, jag vill ju inte alls se ut som 21 igen. Knappt några av mina älskade kläder passar; nästan från en dag till en annan sa det pfffft och så blev allt av tältmodell. Jag trodde inte att fem pannor skulle göra så stor skillnad, men herregud alltså.

Samtidigt vet jag att vadderingen återvänder inom en ganska snar framtid, så det är inte direkt läge att hetsköpa en helt ny garderob i storlek 34 heller.

Men vad gör jag fram till dess? Säkerhetsnålar ihop klänningarna i ryggen? Håller byxorna uppe medelst livrem och hängslen? Försöker övertyga världen om att höfthängande kjolar visst är det nya svarta?

Tips mottages tacksamt.

8 svar to “Smal är fan inte lika med lycklig.”

  1. Milea 12 november, 2012 den 08:37 #

    Från en expert i viktpendling: klänningar brukar funka fint!

    • Esmes mamma 12 november, 2012 den 14:53 #

      Jag äger ju nästan bara klänningar men det beror lite på modell hur väl de funkar på en tunnare kropp. Antar att läget dock vore värre om jag bara sprang runt i jeans.😀

  2. Clara 12 november, 2012 den 09:19 #

    Åh fina E vi får gå och äta Wallenbergare snart!!!!!

    Jag har lite samma problem, fast mer att jag klätt mig i påskläder de senaste åren och nu inte har råd att byta stil. Men kanske skärp? Och kanske NÅGOT nytt att varva med? Kan även bistå med att ge dig lite muskler🙂

    • Esmes mamma 12 november, 2012 den 14:53 #

      Men ja, bring me some wallanbergare! Och muckier! Stora gymskolan med Clurabella, det vore verkligen något.

      Skärp är dagens räddning. Funkar ok.

  3. Lisa 12 november, 2012 den 14:00 #

    Köpa lite nya billiga kläder. Man blir inte gladare av att gå runt i illa sittande kläder.

    • Esmes mamma 12 november, 2012 den 14:54 #

      Bra där, Lisa. Köpte faktiskt en ny klänning på lunchen, även om den inte var så billig. Tror och hoppas att den även kommer att funka när jag är tillbaka i min vanliga storlek.

  4. Sara 12 november, 2012 den 14:02 #

    Usch nej, inga tips. Bara att sätta stopp nu, fâ i dig mängder med bra fetter (för hjärna och välmâende), och god, varm mat. Hold on to them curves, baby girl.

    • Esmes mamma 12 november, 2012 den 14:55 #

      Ska jaga tag i aptiten bara, så lovar jag att det blir mjukare leverne igen. Kram.

Kommentera

