Om hösten

27 Okt

Höst

Där springer hon, mitt hjärta. Så alldeles ovanligt sprallig och livlig just idag. Hösten stoppar henne inte, trots halkiga löv och glappande gummistövlar, trots smuts på knäna och det där tilltagande mörkret som får henne att tro att det är natt mest hela tiden.

Tre år och lite till, oavbrutet tjattrandes, ganska ofta trilskandes, men mestadels bara delandes med sig av den gränslösa fantasin som är hennes. Allt är stort och spännande, hon vet ännu ingenting om att vara blasé eller ironisk. Det är så på riktigt livet – vackert, verkligt och viktigt.

Spring mitt hjärta, spring. Spring på lätta fötter mot allt som är ditt.

3 svar to “Om hösten”

  1. Samtal med Gud 29 oktober, 2013 den 18:38 #

    Åh, äntligen. Som jag har väntat på dina ord. Kram K

    • E 5 november, 2013 den 09:19 #

      Söta du! Tyvärr sitter de hårt inne men vi får se. Det kommer kanske fler så småningom. Stor kram.

      • Samtal med Gud 5 november, 2013 den 09:21 #

        E: fast jag förstår. Orden fastnar ofta i halsen på mig och jag känner att det här ska jag inte, eller orkar jag inte skriva. Men tills jag hittar ett nytt forum är det på bloggen jag. Och så älskar jag den kontakt som jag fått med dig tack vare just skrivandet. Stor kram K

Kommentera

