Love is in the air

28 Jan

Lina ska gifta sig, hurra hurra! Dock först i maj, men tiden går fort när man planerar ett sådant äventyr. (Det vet väl jag, som smackade ihop vårt bröllop på två månader ganska exakt.)

Som av en händelse var jag faktiskt i veckan och reafyndade hos min brudklänningsleverantör Design by Marja. Det är verkligen ett märke jag kan rekommendera för den som suktar välskräddade sidenklänningar i klassiska modeller till ett hyfsat överkomligt pris.

Den här gången satsade jag mina slantar på en oklanderlig liten svart med 1960-talssilhuett. Föreställer mig att den kommer att vara perfekt i många, många år framöver. Hittar tyvärr ingen bra bild på den på the world wide web (och hinner inte fotografera min egen med en enträgen Esme kretsandes som en hök kring datorn) men bjuder i stället på en bild från bröllopet.

Puderrosa skimrande siden, ah, det är nästan synd att jag aldrig mer kommer att använda den här klänningen.

7 svar to “Love is in the air”

  1. Hanna 28 januari, 2012 den 09:30 #

    Oj vad vackert!

  2. Lina 28 januari, 2012 den 15:53 #

    Jag blir ju alldeles rörd! Tack för omnämnandet!

    Åh så vacker du var! Jättefint med rosa klänning istället för den vita klassiska. Varför kan du inte ha den klänningen fler gånger? Känns som att det är en sån som skulle kunna funka i andra sammanhang?

    Jag ska prova klänningar på onsdag, ska bli hemskt spännande. Det enda jag ser framför mig är en maffig tyllklänning, hoppas de har några såna…

    • Esmes mamma 28 januari, 2012 den 20:15 #

      Tack själv! Det är bara jag själv som bromsar återanvändning av klänningen. Det känns bara rätt att det är ett speciellt, högtidligt stycke tyg som jag inte kommer att använda igen – även om klänningen i sig absolut skulle funka i andra sammanhang.

      • Esmes mamma 28 januari, 2012 den 20:19 #

        Och ha det underbart roligt på onsdag – en tylldröm låter fantastiskt! Glöm inte att man kan (och får!) passa på att nörda ner sig totalt i det här med skor – väska – smycket och så vidare också. Jag gick helt bananas på mina två månader, jagade fatt på en japansk vintageväska och gud vet vad.

  3. nallusab 30 januari, 2012 den 14:08 #

    Så otroligt fin! Nästa gång vi träffas (i Sthlm) vill jag gärna se fler bilder. Jag är lite underlig på et sättet, men tycker att det är vansinnigt intressant att kolla på andra människors bilder.

    • Esmes mamma 31 januari, 2012 den 07:56 #

      Men, det låter ju som ett personlighetsdrag som bidrar till att du är en bra journalist! Att man är genuint nyfiken på andra, liksom. Självklart får du se bilder när vi ses! När gör vi det förresten? Komsi komsi till Stockholm nu!

Lämna en kommentar